ปีศาจปล้นสะดม

(เปลี่ยนทางจาก Ravager)

แม่แบบ:Entity

แม่แบบ:Exclusive

ปีศาจปล้นสะดม แม่แบบ:Lang-en เป็นม็อบที่ไม่เป็นมิตรขนาดใหญ่ซึ่งเกิดในกลุ่มปล้นสะดม (raid)

การเกิด[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

กลุ่มปล้นสะดม[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

รุ่น Java[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Ravagers can spawn starting at wave 2 as part of raids.

รุ่น Bedrock[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Up to 5 Ravagers spawn as part of a raid. Unridden ravagers spawn at waves 3 and 5, a ravager ridden by a pillager spawns at waves 5 and 7, and a ravager ridden by an evoker spawns at wave 7.

Ravagers are hostile towards players, iron golems, villagers or adult villagersแม่แบบ:Only, and wandering tradersแม่แบบ:Only within a 16-block radius. They attack by ramming enemies with their head, dealing 12 (แม่แบบ:Healthbar) damage and high knockback. They can also destroy certain block types by charging into them.

Breakable block
Block Bedrock Edition Java Edition
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ใช่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ใช่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ใช่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ใช่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ไม่
แม่แบบ:BlockLink ใช่ ใช่

If blocked by a shield while attacking, no damage is dealt and knockback is halved. The ravager has about a 50% chance to become stunned and unable to move or attack for around 2 seconds. After this period, it will emit a roar that deals 6 (แม่แบบ:Healthbar) damage and high knockback (which increases with proximity) to nearby entities. The roar can knock back nearby Illagers without damaging them, and has no effect on other ravagers. The ravager does not attack pillagers who shoot at it, and does not attack evokers when evoker fangs accidentally hit a ravager.

Even though they are heavy, they can swim. Their apparent weight gives them 50% chance of 100% knockback resistance.

การดรอป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Upon death, ravagers drop 1 แม่แบบ:ItemLink.

ไอดี[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ปีศาจปล้นสะดม/ID

ข้อมูลเอนทิตี้[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

แม่แบบ:See also Ravagers have entity data associated with them that contains various properties of the mob.

ปีศาจปล้นสะดม/ED

แม่แบบ:History

แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History

แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History

แม่แบบ:Issue list

แม่แบบ:Reflist

  1. "Minecraft Snapshot 18w43a" – Minecraft.net