รุ่น Java 19w09a

(เปลี่ยนทางจาก Java Edition 19w09a)

19w09a

?

{{{ประเภท}}} สำหรับ

1.14

ดาวน์โหลด

Client
Server

19w09a เป็น snapshot ตัวที่ 24 สำหรับ 1.14[1]

สิ่งที่เพิ่มเข้ามา[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

บล็อก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

กล่องตัวโน้ต (Note Block)

ทั่วไป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

เสียง

ม็อบ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

กองโจร (Pillager)
  • สามารถใช้ลูกธนูอาบยาและพลุในมือรองได้ เมื่อยิงด้วยหน้าไม้
สุนัขจิ้งจอก (Fox)

ทั่วไป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

อนุภาค (Particles)
  • สไปรต์สำหรับอนุภาคสามารถนำมาในรีซอร์ซแพ็กได้แล้ว
    • เกมยังคงควบคุมมันตามปกติอย่างที่เคยทำ – ไม่สามารถเพิ่มอนุภาคใหม่ได้

31 ปัญหาถูกแก้ไข
จากเวอร์ชันก่อนหน้า 1.14
  • MC-106133 – Stray / wither skeleton / pillager with tipped arrow in offhand no longer shoots tipped arrows.
จากเวอร์ชันที่พัฒนา 1.14
  • MC-137627 – Loom pattern selection turns blank when using banner patterns.
  • MC-137977 – Pillagers with Multishot or Piercing crossbows don't have the enchanted effects.
  • MC-138004 – Pillagers do not shoot fireworks from their offhand.
  • MC-138084 – Light not passing through bamboo.
  • MC-138121 – Nether region sometimes appears in the overworld when going through a portal
  • MC-138196 – Mobs don't burn when on same block that wall / fence takes up.
  • MC-138208 – While inside a box of transparent blocks, the world unloads.
  • MC-139295 – Pillagers that drop a loaded crossbow don't fire arrows when you try to use it
  • MC-139689 – South-facing banners are placed differently on pillager outpost.
  • MC-140658 – Some snowy village buildings generate with incorrect blocks set from jigsaw blocks.
  • MC-140750 – Undead mobs don't burn during the day in bamboo blocks.
  • MC-141010 – 12 elder guardians spawn at monument.
  • MC-141916 – Campfire smoke stays behind when replacing area using structure block.
  • MC-141924 – Locking a map removes markers.
  • MC-141958 – Creeper and skeletons banners can be created without patterns.
  • MC-142332 – Campfire smoke remains after removing the block with /fill.
  • MC-143404 – NPE: Ticking entity with trader llamas, sheep, wolves, horses, cats, and chickens.
  • MC-144078 – Foxes don't get effects from the food they eat.
  • MC-144136 – Foxes don't attack tropical fish or pufferfish.
  • MC-144182 – If foxes have no AI, are sleeping, and it's thundering, they will wake up.
  • MC-144184 – Foxes with fire aspect swords don't make cooked chicken when killing a chicken.
  • MC-144195 – Foxes attempt to sit while swimming.
  • MC-144514 – Water buckets won't interact with double slabs.
  • MC-144517 – Block of quartz' bottom texture is the same as smooth quartz.
  • MC-144519 – Foxes are able to harvest berry bushes with /gamerule mobGriefing false.
  • MC-144580 – Llamas spit at tamed wolves.
  • MC-145023 – Game won't load when a specific resourcepack is equipped.
จากก่อนเวอร์ชันที่พัฒนา
  • MC-144624 – Animals do not follow players holding food in creative mode.
  • MC-144756 – New splash screen seems to be using massive amounts of RAM.
  • MC-144784 – Entities are invisible when joining/teleporting to areas outside spawn chunks.

วิดีโอทำโดย slicedlime: รุ่น Java 19w09a/Update Video

  1. "Minecraft Snapshot 19w09a" – Minecraft.net, February 27, 2019