รุ่น Java 18w46a

(เปลี่ยนทางจาก Java Edition 18w46a)

18w46a

?

{{{ประเภท}}} สำหรับ

1.14

ดาวน์โหลด

Client
Server

18w46a เป็น snapshot ตัวที่ 6 สำหรับ 1.14[1]

สิ่งที่เพิ่มเข้ามา[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

บล็อก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

โคมไฟ (Lantern)
  • แหล่งกำเนิดแสงแหล่งใหม่
  • คราฟต์ได้โดยใช้เศษเหล็ก 8 ชิ้น ล้อมรอบคบเพลิง 1 แท่ง
  • สามารถวางได้ทั้งการแขวนไว้ข้างใต้หรือวางบนบล็อก
  • ให้แสงที่สว่างกว่าคบเพลิงเล็กน้อย
บล็อกจิ๊กซอว์ (Jigsaw Block)
  • บล็อกทางเทคนิค
  • ไม่สามารถหาได้ในโหมดเอาชีวิตรอด
  • Is a junction block that allows to construct structures out of smaller templates.
    • Target pool refers to a pool of elements the jigsaw block can draw elements from (ie: the next template to place).
    • Attachment type refers to the "name" of the jigsaw block. Jigsaw blocks can only connect to other jigsaw blocks with the same "name" (attachment type).
    • Turn into is the blockstate the jigsaw block will turn into once the whole feature is placed.

บล็อก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

โต๊เขียนแผนที่, โต๊ะทำธนู, โต๊ะทำอาวุธ
  • อัปเดตเท็กซ์เจอร์ของบล็อก
นั่งร้าน (Scaffolding)
  • สามารถวางได้ห่างจากฐานของมันได้ 6 บล็อกโดยที่ไม่ล่วงหล่น
เครื่องตัดหิน (Stonecutter)
  • อัปเดตเท็กซ์เจอร์ของบล็อก
  • เลื่อยมีแอนิเมชัน

ม็อบ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Pillager
  • ปรับปรุง AI
  • ไม่ดรอปมรกตแล้ว

เกมการเล่น[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Illager patrol
  • ในตอนนี้จะเกิดในโลกเป็นกลุ่มของ Illager 5 ตัวแบบสุ่ม ๆ
  • ลบ Illager beast ออกจาก patrol (กลุ่มลาดตระเวน)

ทั่วไป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ทางเทคนิค

32 ปัญหาถูกแก้ไข
จากเวอร์ชันก่อนหน้า 1.14
  • MC-92 – Slab and stairs lighting incorrect
  • MC-46667 – Light Level in F3 not correct on slabs, stairs, farmland, and grass path
  • MC-83277 – Entities render black when enclosed in slabs (or other blocks)
  • MC-99863 – Line breaks different in signed book
  • MC-116448 – Illusioner is missing its loot table
  • MC-129926 – Light glitch with slabs
  • MC-131553 – Iron horse armor is misaligned at the head
  • MC-132701 – Lighting is broken on world load
  • MC-134063 – Wood blocks have wrong color on maps
  • MC-137266 – Colon in 'Direct Connect' menu crashes game
  • MC-139141 – Mushroom stem blocks changed color on maps
จากเวอร์ชันที่พัฒนา 1.14
  • MC-137469 – Sign GUI darkens its buttons too
  • MC-137536 – Stairs incorrectly blocking light
  • MC-137563 – Horses become invisible when equipped with horse armor
  • MC-137755 – Pillagers are near enemies when attacking
  • MC-137831 – Slimes and magma cubes riding mobs causes game crash
  • MC-138058 – FPS's are switched in Alt+F3
  • MC-138283 – Some blocks use wrong color palette on maps
  • MC-138458 – Pillagers do not slow down while loading their crossbows
  • MC-138531 – Dying a sign in creative mode removes dye from inventory
  • MC-138567 – Button, Snow-Layer, Ladder, Tripwire-Hook, Lever, Torch, Vines, Fences, Walls, Iron-Bars and Glass-Panes can connect to Stonecutters
  • MC-138578 – You can dye a sign in the same color as the sign is already dyed in
  • MC-138588 – Vsync setting disabling itself on fullscreen switch
จากก่อนเวอร์ชันที่พัฒนา
  • MC-138982 – Scaffolding connects to fences, walls etc.
  • MC-138984 – Sign bottom texture is missing
  • MC-138989 – Unable to go down column of scaffolding that is not connected to the ground
  • MC-139000 – Certain items glitch when rendered
  • MC-139022 – Illager beast roars hurt Illagers
  • MC-139048 – Illager patrol spawn rate seems to be too high
  • MC-139100 – Scaffolding breaks when placed on some blocks
  • MC-139118 – Illager path finding is broken
  • MC-139175 – Waterlogged Scaffolding keeps Waterlogged state when falling

  1. "Minecraft Snapshot 18w46a" – Minecraft.net, November 15, 2018