Java Edition 1.14.3

Minecraft 1.14.3
1.14.3 banner.png
Release 1.14.3.png
รุ่น

Java Edition

24 มิถุนายน 2562

Download

Client(.json)
Server

เวอร์ชันโพรโทคอล

490

เวอร์ชันข้อมูล

1968

1.14.3 ในรุ่นอื่น

1.14.3 เป็นการอัปเดตเล็กสำหรับรุ่น Java ปล่อยเมื่อวันที่ 24 มิถุนายน พ.ศ. 2562[1] ซึ่งมีการเปลี่ยนแปลงชาวบ้านเล็กน้อย เพิ่มกฎของเกมที่สามารถปิดกลุ่มปล้นสะดม (raid) ได้ เปลี่ยนกฎการวางบล็อกบางอัน และมีการแก้ไขบั๊กต่าง ๆ ที่ปรากฎจากรุ่น 1.14.2 รุ่นนี้ยังไม่สามารถเข้ากันกับเซิร์ฟเวอร์ 1.14.2 ได้

สิ่งที่เพิ่มเข้ามา[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

คำสั่ง[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

/gamerule
  • เพิ่ม /gamerule disableRaids ซึ่งเมื่อตั้งค่าให้เป็น true จะปิดการใช้งานกลุ่มปล้นสะดม
    • เมื่อตั้งค่าเป็น true สถานะลางร้าย (Bad Omen) จะยังไม่หายไปจากผู้เล่นเมื่อเข้าหมู่บ้าน
    • เมื่อตั้งค่าเป็น true ในขณะที่กำลังมีการปล้นสะดม กลุ่มปล้นสะดมจะหยุดทำกิจกรรม แต่ม็อบที่เกิดขึ้นมาแล้วจะยังคงไม่หายไป

การตั้งค่า[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ภาษา
  • เพิ่มภาษาแบชเคียร์ (Bashkir: Башҡортса)
  • เพิ่มภาษากอทิก (Gothic: Gutrazda)

บล็อก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

โคมไฟ
แป้นเหยียบและคบเพลิง
  • สามารถวางติดลูกกรงเหล็กและแผ่นกระจกได้

ไอเทม[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ทั่วไป
  • สามารถซ่อมไอเทมได้โดยการคราฟต์ไอเทมสองชิ้นเข้าด้วยกัน ดังเช่นในรุ่นก่อน 1.14

ม็อบ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ชาวบ้าน
  • ชาวบ้านที่ตื่นตกใจถูกกำหนดให้ต้องทำงานและนอน ทำให้มันไม่ได้อยู่สภาวะตื่นตกใจอยู่ตลอดเวลา
  • คุณสมบัติ "last slept" และ "last worked" ของชาวบ้านจะถูกบันทึกอย่างเหมาะสม
  • ชาวบ้านที่ตื่นตกใจจะทำให้มีโอกาสสูงที่จะเกิดโกเลมเหล็ก
  • ชาวนาจะใช้เวลาทำไร่มากขึ้นในเวลาทำงาน
  • ชาวนาจะแจกจ่ายอาหารอยู่เสมอถึงแม้ว่าชาวบ้านคนอื่นจะไม่ต้องการอาหาร

ระบบเกม[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

กองโจรลาดตระเวน
  • นำวินดิเคเตอร์ออกจากกองโจรลาดตระเวน
  • เพิ่มเวลาการเกิดขั้นต่ำ 5 นาทีเป็น 10–11 นาที
  • กองโจรลาดตระเวนจะไม่เกิดหากบล็อกมีระดับแสงต่ำกว่าระดับที่อนุญาตให้มอนสเตอร์เกิดได้
  • กองโจรลาดตระเวนสามารถเกิดได้ในทุกไบโอมยกเว้นไบโอมเห็ด
การร่ายมนตร์
  • ระบบการร่ายมนตร์ถูกเปลี่ยนกลับให้เป็นเหมือนก่อนรุ่น 1.14
ความก้าวหน้า

ทั่วไป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ประสิทธิภาพ
  • พัฒนาประสิทธิภาพ

81 ปัญหาถูกแก้ไข
จากรุ่นปล่อยก่อนรุ่น 1.14
  • MC-47699 – Blazes are able to see a player through blocks.
  • MC-51030 – Endermite, phantom, silverfish and baby turtle sinking and suffocating in soul sand
  • MC-72390 – Rcon is not thread-safe
  • MC-74407 – Villager inventories can get into a state where villagers cannot do anything useful
  • MC-93892 – Flame arrows and fireballs set player on fire even when blocking with shield.
  • MC-94371 – Guardian beam doesn't render when guardian isn't in view[note 1]
  • MC-99198 – Villagers cannot breed using beetroot
  • MC-110004 – Endermen and blazes do not drop experience when hit with splash or lingering potion.
  • MC-121376 – Cannot bind "caps" key in control settings
  • MC-123836 – Double blocks are not loaded in structures
  • MC-124170 – Performance issue with particles causing lag
  • MC-129491 – Advancement location trigger works inconsistently for structures added in 1.9 or later
  • MC-131122 – Torches can't be placed on iron bars or glass panes
  • MC-135001 – Beds drop as an item when loaded in a structure
จากรุ่น 1.14
  • MC-138053/gamerule spectatorsGenerateChunks being false prevents chunks from being loaded
  • MC-139257 – Server crash on reload when world border is modified.
  • MC-141301 – Illager patrols spawning on blocks mobs should not spawn on, such as slabs, carpets, stairs, etc.
  • MC-142360 – Pillagers patrols can spawn pillagers on top of trees inside a leaf block
  • MC-143369 – Wandering trader text implies trades refresh
  • MC-144107 – Miscalculation of camera position in windowed mode on Linux
  • MC-144507 – The legs on cats clip through to the top of the model
  • MC-144929 – When there is water above a water source, other water sources adjacent to the water source flow outwards
  • MC-145107 – "Old graphics card detected" warning on main menu displays as "title.oldgl1" "title.oldgl2"
  • MC-145202 – Blazes can see through blocks they shouldn't be able to
  • MC-145863 – Villagers breed even if there are not enough beds
  • MC-146429 – Farmer villagers stumble between farming and using their composters
  • MC-146433 – Double chest does not display custom name
  • MC-146835 – Illager captain spawned from raids will still give the bad omen effect to its killer, causing raids to never end
  • MC-147619 – Foxes that trust a player will still avoid wolves and other players they are angry towards instead pursuing them.
  • MC-147740 – Villagers sometimes don't restock
  • MC-147851 – Villagers frequently run right into mobs they are trying to avoid
  • MC-148013 – Farmer villager behavior too lazy / not farming at all
  • MC-148354 – Guardians require water to spawn from spawners
  • MC-148600 – Zombie pigmen will spread their anger forever if they can continuously respawn
  • MC-148610 – Hostile mobs spawning on top of trapdoors, glowstone and sea lanterns
  • MC-148986 – Low-tier enchants from level 30 standard enchanting setups
  • MC-149188 – MacOS 1.14 mouse offset
  • MC-149207 – Water with blocks above will convert to flowing water for no reason
  • MC-149372 – Game crashes when opening a 1.13.2 world
  • MC-149443 – Iron golems spawn too often
  • MC-149518 – Skylight appearing under blocks.
  • MC-149877 – Baby foxes suffocate when jumping under blocks
  • MC-150243 – Minecraft making no sound at ALL
  • MC-150319 – Crash after using /kill
  • MC-150401 – Chickens suffocate if jumping while under a solid block
  • MC-150954 – Pillager patrol spawning is off: they spawn too close to each other, in odd biomes, and too frequently.
  • MC-151027 – Pillagers spawning in houses and farms
  • MC-151079 – An employed villager quickly becomes unemployed and employed when he works, even if its workstation has not been deleted.
  • MC-151084 – Chunk rendering is slow and random
  • MC-151144 – Hostile mobs in lazy chunks no longer count towards mob cap, breaking mob switches
  • MC-151185 – Game crash after breaking villager point of interest
  • MC-151337 – Mob spawn rate too high
  • MC-151346 – Crash while F3 menu tries to access tags while using /reload
  • MC-151395 – Farmers create bread only when they pick up at least 3 wheat at once
จากรุ่น 1.14.1
  • MC-151225 – Upgrading worlds from 1.14 causes villagers to lose their brain memories
  • MC-151342 – Villagers do not change jobs properly[note 1]
  • MC-151566 – Pillagers patrols can spawn outside world border
  • MC-151710 – Enties not functioning in forceloaded chunks.
  • MC-151753 – More than one raid can happen in a village
  • MC-151771 – Villagers do not try to run away from zombie villagers
  • MC-151772 – Mob cap in the hundreds to over 1000 per player.
  • MC-151802 – Spawning causes massive TPS CPU load on a flat world.
  • MC-151989 – Players in Survival do not get Dolphins Grace effect if Dolphin cannot path to Player
  • MC-151995 – Patrol leaders spawn without banner
  • MC-152044 – Baby trader llamas disappear immediately
  • MC-152638 – Villager trade GUI does not close when a major change happens to the villager, leading to free trades and quick stock refreshing
  • MC-154328 – The Village Siege (Zombie Siege) never happens
จากรุ่น 1.14.2
  • MC-152053 – High client-side lag when pistons activate
  • MC-152182 – Trading halls are non-viable: employed villagers sometimes un-bond from an existing workbench within 2 blocks, Apprentice ranks and above cannot re-bond unless moved 96 blocks away and back.
  • MC-152228 – Can not /summon trader llama
  • MC-152542 – Resource warning "Codepoint '1ed0' declared multiple times in minecraft:textures/font/accented.png"
  • MC-152810 – Cat's natural spawning causes null pointer exception
  • MC-153221 – Dragon fireball causes FPS to crash
  • MC-153222 – Broken/incorrect recipe files cause a data pack not to load with nothing in log
  • MC-153355java.util.NoSuchElementException ticking entity crash when a workstation is destroyed near a villager with a job
  • MC-153470 – Language map does not close internal en_us.json file after reading.
  • MC-153666 – Villagers can still leave villages under some conditions
  • MC-153728 – Pillager patrols can spawn in villages
  • MC-154000 – When dispenser places shulker box it decreases its stack twice.
  • MC-154080 – Wandering trader trading GUI does not close when it changes dimensions allowing infinite trades.
  • MC-154081 – Opening the survival inventory when opening a world crashes the game.
  1. a b This issue was fixed between 1.14.3 Pre-Release 4 and the 1.14.3 release.

จัดทำโดย slicedlime:

  1. "Minecraft Java Edition 1.14.3" – Minecraft.net, June 24, 2019