รุ่น Java 1.14.2

(เปลี่ยนทางจาก Java Edition 1.14.2)

Minecraft 1.14.2

?

ดาวน์โหลด

Client (.json)
Server

1.14.2 ในรุ่นอื่น

1.14.2 เป็นการอัปเดตเล็กสำหรับรุ่น Java ปล่อยเมื่อวันที่ 27 พฤษภาคม พ.ศ. 2562[1] ซึ่งมีการแก้ไขบั๊กต่าง ๆ ที่ปรากฎในรุ่น 1.14.1 รุ่นนี้ยังไม่สามารถเข้ากันกับเซิร์ฟเวอร์ 1.14.1 ได้

สิ่งที่เพิ่มเข้ามา[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ทั่วไป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ฟอนต์
  • เพิ่มฟอนต์ภาษาเวียดนามค่าปกติ
  • เปลี่ยนอักขระให้เป็นฟอนต์ภาษาอาร์มีเนียค่าปกติ
  • เพิ่มอักขระที่ขาดหายลงในฟอนต์ภาษาอาร์มีเนียและฮิบรูค่าปกติ
  • เพิ่มอักษรรูนลงในฟอนต์ค่าปกติ

บล็อก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

แคมป์ไฟ
  • ลูกธนูติดไฟไม่สามารถจุดแคมป์ไฟชุ่มน้ำได้อีกต่อไป
กล่องชัลเกอร์

ม็อบ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

นกแก้ว

ระบบเกม[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

กลุ่มปล้นสะดม
  • กลุ่มปล้นสะดมจะเกิดในชังก์ที่โหลดทั้งหมดแล้วเท่านั้น

ทั่วไป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

หน้าจอดีบั๊ก
  • เพิ่มการนับชังก์ server-side
ข้อความแสดงความผิดพลาด
  • ความผิดพลาดที่เกิดขึ้นในขณะที่กำลังโหลดพื้นที่จะถูกวินิจฉัยมากขึ้นและบันทึกลงไฟล์กรุ
แสง
  • แสงทั้งหมดจะถูกคำนวณใหม่ในครั้งแรกในโลกที่บันทึกในรุ่นเก่าที่เปิดขึ้นในรุ่นนี้
Splash
  • ยกเลิกข้อความ "Woo, minecraftforum!" จากการที่ forum แจ้งว่าจะถูกเก็บเข้ากรุเร็ว ๆ นี้

35 ปัญหาถูกแก้ไข
จากรุ่นก่อนหน้า 1.14
  • MC-16883 – Villagers play the trade sound multiple times overlapping on shift-click.
  • MC-88301 – Ender Dragon Breath freezes server when under or above the world.
  • MC-90423 – Ender Dragon makes breath attack at highest block placed in the center column of the portal.
  • MC-140174 – No item pickup sound when a villager picks up an item.
จากรุ่น 1.14
  • MC-142134 – Light sources spontaneously not working in some chunks.
  • MC-145730 – Iron golem does not attack players when hitting villagers.
  • MC-147431 – Max item stack amount can be skipped using new villager trades menu.
  • MC-147715 – Entities clip through blocks after traveling through an end gateway.
  • MC-148064 – "Ghost" end crystals stay behind after destruction on ender dragon respawns.
  • MC-148073 – Beacon beam doesn't have the correct color if the colored glass is not directly on top of the beacon.
  • MC-148626 – Shulker boxes lose their names.
  • MC-148627 – Swimming up to a ceiling makes the player crouch.
  • MC-148677 – Mobs do not spawn on soul sand.
  • MC-148805 – Breaking an empty shulker box in creative mode causes it to drop itself.
  • MC-148847 – Guardian zapping noise is looped when played.
  • MC-148898 – Hebrew letters aren't assigned to their correct textures.
  • MC-148933 – The player cannot swim while sneaking.
  • MC-149111 – When hovering over a world that needs to be updated, the game calls the current version a snapshot even if it is a release.
  • MC-149225 – The game crashes immediately after selecting and starting a world on Mac OS Mojave, caused by libobjc.A.dylib.
  • MC-149511 – No sounds for villagers planting crops.
  • MC-149865 – Raiders get stuck in unloaded chunks if the render distance is too low.
  • MC-149916 – Teleporting long distances on servers causes you to clip into the ground.
  • MC-149993 – Cut sandstone slabs are not part of the slabs block tag.
  • MC-150170 – Animals, villagers, item frames, armor stands, etc are disappearing.
  • MC-150414 – Constructing and placing a beacon does not give the advancement.
  • MC-150501 – Some Hebrew letters are not included in the Minecraft font.
  • MC-150969 – The wither is attacking undead mobs.
  • MC-151227 – Missing Armenian characters.
จากรุ่น 1.14.1
  • MC-151047 – Trader llamas immediately disappear when spawned with a spawn egg.
  • MC-151062 – Grindstoning an enchanted book without a custom name names the new (unenchanted) book "Enchanted Book".
  • MC-151213 – Observers don't trigger twice when chained and moved.
  • MC-151329 – Major FPS drop after running a mob farm for 30 minutes.
  • MC-151365 – Flaming arrows can light waterlogged campfires.
  • MC-151418 – Observers do not update redstone properly.
  • MC-151674 – RegionFiles are not closed when they are evicted from cache.

จัดทำโดย Slicedlime:

  1. "Minecraft Java Edition 1.14.2" – Minecraft.net, May 27, 2019