รุ่น Java 1.14.1

(เปลี่ยนทางจาก Java Edition 1.14.1)

Minecraft 1.14.1

?

ดาวน์โหลด

Client (.json)
Server

1.14.1 ในรุ่นอื่น

1.14.1 เป็นการอัปเดตเล็กสำหรับรุ่น Java ปล่อยเมื่อวันที่ 13 พฤษภาคม พ.ศ. 2562[1] ซึ่งมีการพัฒนาประสิทธิภาพและแก้ไขบั๊กต่างๆ ที่ปรากฏในรุ่น 1.14 รุ่นนี้ยังไม่สามารถเข้ากันกับเซิร์ฟเวอร์ 1.14 ได้

สิ่งที่เพิ่มเข้ามา[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ทั่วไป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

การควบคุม
  • เมื่อกด Esc พร้อมทั้งกด F3 ค้างไว้ จะหยุดเกมโดยที่ไม่ต้องเปิดเมนูขึ้นมา
Splashes
  • เพิ่มข้อความดังต่อไปนี้:
    • "Awesome game design right there!"
    • "Ph1lza had a good run!"[note 1]
    • "10 years of Mining and Crafting!"[note 2]

บล็อก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

แคมป์ไฟ
  • สามารถจุดแคมป์ไฟได้โดยใช้ลูกธนูติดไฟ
โต๊ะคราฟต์
  • อัปเดตเทกซ์เจอร์เพื่อแก้ไขเทกซ์เจอร์ไม้แปรรูปที่แสดงผลไม่ถูกต้อง
แร่เหล็ก
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์เพื่อแก้ไขบางพิกเซลที่แสดงสีผิดพลาด

ไอเทม[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

เกราะม้าเหล็ก
  • แก้ไขสีเล็กน้อย
เกราะม้าหนัง
  • เปลี่ยนเทกซ์เจอร์ให้สอดคล้องกับเกราะม้าชนิดอื่นมากขึ้น

การสร้างโลก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

หมู่บ้าน
  • แก้ไขสีของสิ่งปลูกสร้างต่าง ๆ เพื่อให้มีแสงดีขึ้น
  • การสร้างหมู่บ้านจะแตกต่างจากรุ่น 1.14 เล็กน้อย

ทั่วไป[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

การควบคุม

59 ปัญหาถูกแก้ไข
จากรุ่นปล่อยก่อน 1.14
  • MC-44793 – Tamed wolf cannot sit on slime blocks.
  • MC-58175 – Player listing displays through GUI buttons on the 'multiplayer' screen
  • MC-110390 – Villager AI has problems with non cubic/not straight houses
  • MC-126946 – Execution order is reversed when calling a function in some cases.
  • MC-128441/tp <target> <destination> uses context dimension rather than destination entity's dimension.
  • MC-128565 – Function tag ordering is inconsistent across reloads and does not respect datapack ordering.
  • MC-131014 – Observers and block states not updated by tree growth.
  • MC-134762 – Game crashed very often in a converted world from 1.12.2.
  • MC-134847 – Mobs cannot pathfind on bottom half slabs.
  • MC-136442 – Blocks of giant mushrooms do not send block updates after growing.
  • MC-138077 – Crash - Ticking block entity - When upgrading old 1.12 world to 1.13.2
  • MC-144496 – Selectors have inconsistent return order
จากรุ่น 1.14
  • MC-140317 – Ladder in village house does not reach the floor.
  • MC-142817 – Mobs try to pathfind through corners.
  • MC-143699 – Trader llamas will not despawn.
  • MC-144316 – Setblocking/filling a sign without explicitly setting all Text tags, shows 'an unexpected error occurred'.
  • MC-144562 – Leather horse armor has inconsistent texture.
  • MC-144904 – Enderman can teleport to the void.
  • MC-145097 – Leather horse armor is higher in inventory slot.
  • MC-145265 – Night is not skipped when all but one players on a server are sleeping, and the remaining player leaves the server.
  • MC-145862 – Villagers try to sleep in occupied beds.
  • MC-146007 – Village meeting point sometimes gets generated underwater.
  • MC-146674 – Missing jigsaw blocks for beds in some village structures.
  • MC-146811 – Enderman AI causing HIGH ms tick lag
  • MC-146935 – Crafting table uses outdated plank texture.
  • MC-147013 – Villagers can get hit by their own firework.
  • MC-147022 – Many village houses are inadequately lit.
  • MC-147212 – Iron golems can spawn in spaces less than three blocks high and get stuck.
  • MC-147479 – Villagers continue to shake their head after they found a workstation.
  • MC-147578 – Beacon NBT Levels is missing.
  • MC-147590 – Missing floor block in village/desert/houses/desert_medium_house_1.
  • MC-147643 – Villagers do not sleep in beds.
  • MC-147676 – The event.raid.horn sound effect cannot always be heard whilst in a village.
  • MC-147819 – Custom villager with large trades has scroll bar that goes outside GUI screen.
  • MC-147880 – Pillager outposts do not generate in snowy biomes.
  • MC-147890 – Hostile mobs are not spawning.
  • MC-147905 – Mobs and villagers try to pathfind through fences and closed corners.
  • MC-148165 – Bow with Flame enchantment does not activate TNT when hit on the top.
  • MC-148179 – The ender dragon flies in circles after shooting projectile at it and never comes down to the portal.
  • MC-148454 – Villager trade GUI shows incorrect price when a discount is applied on servers.
  • MC-148476 – Books still have an NBT tag (RepairCost of 0) after removing enchantments using a grindstone.
  • MC-148529 – Name of enchanted book is lost after removing its enchantments in a grindstone.
  • MC-148567taiga_animal_pen_1 water trough has water recessed 1 block beneath trapdoors.
  • MC-148580 – Server lighting still broken.
  • MC-148624 – The banner on the pillager outpost structure is incorrectly named.
  • MC-148657 – Characters using the nonlatin_european file do not display properly if using the "Programmer Art" resource pack.
  • MC-148830 – Game crashed while loading chunks.
  • MC-149040 – Iron ore texture has four miscolored pixels.
  • MC-149178 – Chunk rendering is extremely slow and random.
  • MC-149209 – Cats jitter when sitting on slime blocks.
  • MC-149278 – Wolf AI can cause extremely severe lag spikes when in combat with a distant mob.
  • MC-149420 – Hostile mobs not despawning at 128+ blocks.
  • MC-149576 – Villagers will job, but cannot lose their job.
  • MC-149835 – Villagers can find a job, but can't lose the job.
  • MC-150218 – Spawning algorithm stops at chunk borders.
  • MC-150367 – Villagers can claim workstations and beds without a valid path to them.
  • MC-150785 – Villagers and iron golems count towards the passive mob cap.
  • MC-150847 – Can load crossbow with air.
  • MC-151014 – Illagers can join raids outside of village range and unending raids.

จัดทำโดย slicedlime:

หมายเหตุ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

แม่แบบ:Notelist

  1. "Minecraft Java Edition 1.14.1" – Minecraft.net, May 13, 2019

อ้างอิงผิดพลาด: มีป้ายระบุ <ref> สำหรับกลุ่มชื่อ "note" แต่ไม่พบป้ายระบุ <references group="note"/> ที่สอดคล้องกัน หรือไม่มีการปิด </ref>