หินลับมีด

(เปลี่ยนทางจาก Grindstone)
Grass Block.svg
หน้านี้มีเนื้อหาเกี่ยวกับฟีเจอร์ที่อาจมีการเพิ่มเข้ามาในอัปเดตถัดไป
ฟีเจอร์เหล่านี้ได้ปรากฏตัวในเวอร์ชันที่กำลังพัฒนา แต่อัปเดตตัวเต็มที่มีฟีเจอร์เหล่านี้ยังไม่ได้มีการปล่อยออกมา

แม่แบบ:Block

หินลับมีด (อังกฤษ: Grindstones) เป็นบล็อกที่ใช้ในการซ่อมแซมไอเทมและเครื่องมือ หรือลบการร่ายมนตร์ออกจากพวกมัน‌[กำลังมา: JE 1.14 & BE 1.11]

หินลับมีดสามารถเกิดได้ตามธรรมชาติในหมู่บ้านที่บ้านของช่างทำอาวุธ (weaponsmith)

แม่แบบ:Crafting

อินเตอร์เฟสสำหรับ grindstone

When แม่แบบ:Control, a GUI is displayed with two input slots and one output slot.

Putting two damaged items of the same type as inputs will combine their durabilities to form a new item in the output slot, with an added 5% durability as a bonus. Any non-curse enchantments on the top item will be removed upon performing the action, returning an amount of experience for each. This can range from just a few points for low-level enchantments such as Efficiency I or Protection I, to many levels for higher ones. The bottom input item will be sacrificed in this operation.

A single enchanted item can also be placed in either input slot, which just removes its non-curse enchantments without repairing it or sacrificing another item.

If the action is not applicable, i.e. the two inputs are different items, the arrow will have a red cross, like that of the anvil.

การเปลี่ยนอาชีพ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

If a village has a grindstone and there is no weaponsmith villager in the village, any villager who didn't already pick workstation has a chance to change their profession into a weaponsmith.‌[กำลังมา: BE 1.10]

สถานะบล็อก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

แม่แบบ:See also

หินลับมีด/BS

แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History

แม่แบบ:Issue list

glassบล็อกเดียวมีกรอบ 2-1000บล็อกไม่มีกรอบ