แคมป์ไฟ

(เปลี่ยนทางจาก Campfire)
Grass Block.svg
หน้านี้มีเนื้อหาเกี่ยวกับฟีเจอร์ที่อาจมีการเพิ่มเข้ามาในอัปเดตถัดไป
ฟีเจอร์เหล่านี้ได้ปรากฏตัวในเวอร์ชันที่กำลังพัฒนา แต่อัปเดตตัวเต็มที่มีฟีเจอร์เหล่านี้ยังไม่ได้มีการปล่อยออกมา

แม่แบบ:BlockTileEntity

แคมป์ไฟ (อังกฤษ: Campfire) เป็นบล็อกที่สามารถใช้ในการปรุงอาหารหรือทำหน้าที่เป็นแหล่งกำเนิดแสง หรือใช้เป็นสัญญาณควัน

แคมป์ไฟทำลายด้วยเครื่องมือใดๆก็ได้หรือไม่มีเครื่องมือ แต่ ขวานนั้นทำลายเร็วที่สุด พวกมันไม่สามารถเคลื่อนย้ายหรือทำลายโดยลูกสูบไม่ว่าจะอยู่ในสถานะสว่างหรือมืด แม้ว่าการทำลายแคมป์ไฟจะได้ถ่าน 2 ก้อน ซึ่งได้คืนมามากกว่า 1 ก้อน แต่อย่างไรก็ตามต้องสูญเสียไม้เป็นจำนวนมาก

แคมป์ไฟสามารถทำลายกลับมาเป็นบล็อกได้โดยการใช้เครื่องมือที่ร่ายมนตร์กับ Silk Touch หากไอเทมถูกเผาไว้บนแคมป์ไฟไอเทมจะถูกดรอปเสมอเมื่อถูกทำลาย

แม่แบบ:Crafting

แคมป์ไฟสามารถเกิดได้ใน หมู่บ้าน แม่แบบ:BiomeLink และ หมู่บ้าน แม่แบบ:BiomeLink

การใช้[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Campfires are lit by default when placed. Campfires can be manually lit by แม่แบบ:Control or dispensing flint and steel or fire charges on them. A campfire will become unlit by waterlogging it, placing water on top of it, or throwing a splash water bottle on it; however, like with slabs, water will not naturally flow into campfires. Campfires will not be extinguished due to rain. Since dispensers with water buckets and Flint and Steel work too, campfires can be used in redstone creations as memory cells.

สัญญาณควัน[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

อนุภาคควันของแคมป์ไฟสามารถลอยขึ้นมาประมาณ 8 บล็อกแล้วจะหายไป หากวางWood logไว้ด้านล่างแคมป์ไฟควันจะลอยสูงอีก 10 บล็อก และHay baleสามารถปล่อยควันได้ยาวกว่าถึง 25 บล็อก

อนุภาคควันของแคมป์ไฟสามารถผ่านบล็อกแรกได้ปริมาณของอนุภาคที่จะลดลงตามเวลา บล็อกสามารถไม่ให้อนุภาคผ่านไปได้

ความเสียหาย[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Campfires damage living entities standing on top of them even if underwater (with exceptions such as shulkers or guardians), whether lit or unlit, dealing 1 (แม่แบบ:Healthbar) of damage every tick (although damage immunity reduces this to once every half-second). Unusually though, being related to fires, campfires do not deal real fire damage like normal fires, nor destroy items. Though; damage taken is considered fire damage and is reduced by armor, shields, the Resistance potion effects, and the Protection and Fire Protection enchantments. Armor will take damage, but a shield will not. The player can avoid being damaged at all, either by แม่แบบ:Control, using a potion of fire resistance, or by wearing Frost Walker boots, similar to magma blocks. Blocks that are the height of a trapdoor or lower (such as carpets) will not prevent a campfire from damaging mobs and players above it.

การปรุงอาหาร[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

The player can place raw food (raw beef, raw chicken, raw rabbit, raw porkchop, raw mutton, raw cod, raw salmon, potato, kelp) on a lit campfire by แม่แบบ:Control the food item on it. Up to four food items can be placed on a single campfire. On a campfire, foods produce small smoke particles, indicating they are being cooked. Food items take 30 seconds (600 ticks) to cook, compared to 10 seconds for furnaces or 5 seconds for smokersแม่แบบ:Upcoming, and will pop off the campfire when finished cooking. Unlike other blocks that can cook food, campfires do not require any kind of fuel and will be able to cook food items indefinitely as long as it remains lit, they also do not have a physical inventory. However, food items cannot be placed on an unlit campfire.

แหล่งกำเนิดแสง[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

แคมป์ไฟปล่อยระดับแสงที่ 15 ระดับ

แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History

แม่แบบ:Issue list

แม่แบบ:Blocks