ผงกระดูก

(เปลี่ยนทางจาก Bone meal)
Standing Scaffolding.png
บทความนี้ยังเป็นโครง หมายความว่าบทความนี้อาจขาดเนื้อหาที่สำคัญไป
ผงกระดูก
Bone Meal JE3 BE3.png
ชนิด

?

ความหายาก

ปกติ

ได้

ได้ (64)

ผงกระดูก

ผงกระดูก (อังกฤษ: Bone meal) นั้นเป็นไอเทมหนึ่งที่สามารถใช้ในการเร่งการเจิรญเติบโตของพืชส่วนใหญ่ได้ เช่นเดียวกับการทำเป็นสีย้อม

ส่วนผสม สูตร Crafting
Bone
Bone Block

ปลา[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ปลาทั้ง 4 ชนิด(ปลาค็อด, ปลาแซลมอน, ปลาเขตร้อน, และปลาปักเป้า) จะมีโอกาส 5% ที่จะดรอปผลกระดูก 1 อันเมื่อตาย[เฉพาะรุ่น Java]

การหมักปุ๋ย[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

เมื่อถังหมักปุ๋ยนั้นถูกเติมจนเต็มแล้ว ผงกระดูก 1 อันจะถูกดรอปออกมาเมื่อถังหมักปุ๋ยถูกกดใช้งานอีกครั้ง

การแลกเปลี่ยน[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

พ่อค้าเร่ร่อนจะขายผงกระดูกสามอัน ในราคา 3 มรกต[เฉพาะรุ่น Bedrock]

ส่วนนี้ยังมีเนื้อหาบางส่วนที่เป็นภาษาต่างประเทศ คุณสามารถช่วยแปลได้
java Beta
1.2Bone Meal JE1 BE1.png เพิ่มผงกระดูก
1.6.6ผงกระดูกตอนนี้สามารถใส่ให้กับบล็อกหญ้าได้แล้ว
1.8Pre-releaseผงกระดูกนั้นสามารถใช้กับเห็ดต่างๆ ได้ในการทำให้เห็ดนั้นโตไปเป็นเห็ดยักษ์ได้แล้ว
Pre-release 2 ;)ผงกระดูกตอนนี้สามารถใส่ให้กับต้นฟักทอง และต้นแตงโมได้แล้ว
รุ่น Java
1.3.112w19aผงกระดูกตอนนี้สามารถใส่ให้กับเมล็ดโกโก้ได้แล้ว
1.3Bone Meal JE2 BE2.png เทกซ์เจอร์ของผงกระดูกได้ถูกเปลี่ยนไป
1.4.212w34aBone meal can now be used to dye leather armor and tamed wolf's collar.
1.4.612w49aBone meal can now be crafted with gunpowder to create a firework star.
1.513w04aBone meal has been significantly nerfed.

Wheat, melon and pumpkin seeds, potatoes and carrots: one bone meal is now consumed for all seven stages of growth (melon and pumpkin seeds do not spawn right away).
Saplings: one bone meal is now consumed for each of the two growth stages, then it grows into a tree.
Cocoa pods: one bone meal is now consumed for each of the three stages of growth.

Green particles are now displayed when bone meal is used.
Bone meal can now be used from dispensers.
13w05aThe balancing of bone meal has been adjusted. Growing a plant to its last state now takes on average 2-5 uses of bone meal (results vary from plant to plant).[1]
1.1016w20aBone meal can now be used to craft bone blocks.
1.1317w47aThe different data values for the dye ID have been split up into their own IDs.
Prior to The Flattening, this item's numeral ID was 351.
18w07aBone meal can now be used underwater to create seagrass.
18w14bBone meal can now be used for spreading sea pickles.
1.13.118w31aBone meal used in water of warm ocean biomes now has a chance of growing coral.
Cod, salmon, tropical fish, and pufferfish now have a chance of dropping bone meal upon death.
18w32aBone meal used in water of warm ocean biomes now has a chance of growing coral fans.
1.1418w43aBone meal can now used to craft white dye.
Bone meal can no longer be used as a dye.
Bone Meal JE3 BE3.png The texture of bone meal has been changed.
19w03aBone meal can now be obtained from composters.
1.1620w06aBone meal can now be used to grow fungi into huge fungi.
Bone meal can now be used to spread nylium onto netherrack.
20w09aUsing bone meal to grow fungi now works only on the respective nylium.
20w11aBone meal can now grow kelp, weeping vines, and twisting vines.
20w12aBone meal can now be used to grow roots, fungi, and nether sprouts on nylium.
pocket Alpha
0.3.3Bone Meal JE1 BE1.png Added bone meal.
0.8.0build 2Bone Meal JE2 BE2.png The texture of bone meal has been changed.
Bone meal no longer instantly grows crops to full size.
build 5Pumpkin and melon stems now grow by only one stage when bone meal is used.
Some flowers now spawn certain other flowers when bone meal is used on them.
Bone meal can now grow ferns and tall grass in survival and creative.
Bone meal can now grow sugar canes to maximum height.
0.9.0build 11Bone meal can now be used to dye tamed wolf collars.
0.14.0build 1Bone meal can now be used from dispensers.
Bone meal can now be used to dye water in cauldrons.
รุ่น Pocket
1.0.0alpha 0.17.0.1Bone meal can now be used to dye shulkers.
1.1.0alpha 1.1.0.0Bone meal can now be used to craft white concrete powder, white beds and white shulker boxes.
1.1.3alpha 1.1.3.0Bone meal can now be used to craft bone blocks.
1.2.0beta 1.2.0.2Bone meal can now be used to craft white stained glass.
Bone meal can now be used to craft firework stars.
Bone meal can now be used to create banner patterns.
1.4.0beta 1.2.14.2Bone meal can now be used underwater for growing seagrass and coral.
beta 1.2.20.1Bone meal can now be used for spreading sea pickles.
Bone meal can now be used to craft white balloons and white glow sticks.
1.8.0beta 1.8.0.8Bone meal can now be used to grow bamboo.
beta 1.8.0.10Bone meal can now be used to craft white dye.
1.10.0beta 1.10.0.3Bone meal are now sold by wandering traders.
1.11.0beta 1.11.0.1Bone meal can now be obtained from composters.
1.16.0beta 1.16.0.51Bone meal can now grow fungi into huge fungi.
Bone meal can now be used to turn netherrack into nylium.
Bone meal can now be used to grow roots, fungi, and nether sprouts on nylium.
TU1CU11.00Patch 11.0.1Bone Meal JE1 BE1.png Added bone meal.
TU19CU71.12Bone meal no longer instantly grows crops to full size.
1.90Bone Meal JE3 BE3.png The texture of bone meal has been changed.
รุ่น New Nintendo 3DS

ปัญหาเกี่ยวกับ “ผงกระดูก” จะถูกซ่อมแซมให้ดีขึ้นได้ที่ ติดตามปัญหา โดยที่จะต้องรายงานปัญหาที่นี่

หมวดห:พืช