รุ่น Java 18w16a

(เปลี่ยนทางจาก 18w16a)

Minecraft 18w16a
18w16a.png
รุ่น

รุ่น Java

ประเภท

Snapshot

19 พฤษภาคม 2561

Snapshot สำหรับ

1.13

ดาวน์โหลด

Client (.json)
Server

เวอร์ชันโพรโทคอล

372

เวอร์ชันดาต้า

1483

18w16a[1] เป็น snapshot ที่ 32 ของเวอร์ชัน 1.13

สิ่งที่ถูกเพิ่มเข้ามา[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

World Generation
  • New custom world type: Buffet
    • Re-added a way to play with single biome worlds.
    • Can be created by selecting Buffet World as a world type.
    • Another way to generate chunks is available.
    • Allows choosing between overworld and end terrain generator
    • There might be more options added in later versions.

การเปลี่ยนแปลง[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

General
  • Biome names are now translatable
  • Optimized spawn position finding code
  • valid_spawn block tag
  • There's now a distinction between scheduled "liquid ticks" and "block ticks"
  • Block & item tags for coral

บล็อก
Entities
Gameplay
  • When water spreads and would later turn into a source block, it now immediately just places a source block
ไอเทม
World generation
  • Changed how the temperature of ocean biomes is calculated - should result in nicer transitions between oceans

  1. "Minecraft Snapshot 18w16a" – Minecraft.net, April 18, 2018