โล่

แม่แบบ:Item

แม่แบบ:Exclusive

Duncan Geere Mojang avatar.png Shields are pretty simple to make - arrange six planks in a crafting grid in a Y-shape, and then pop an iron ingot into the top of the Y. You can also acquire them from Armourer villagers for in exchange for five emeralds, which to be honest is a bit on the pricey side considering its just wood and iron. Once crafted, you can customise your shield pretty extensively. Create a beautiful banner and pop it into a crafting grid with the shield to apply the pattern onto the shield’s front face. They can be enchanted too - with unbreaking, mending, or a curse of vanishing if you’re feeling dangerous.
Duncan Geere[1]

โล่ (อังกฤษ: Shield) คืออุปกรณ์ที่ใช้ป้องกันผู้เล่นจากการถูกโจมตีต่าง ๆ

แม่แบบ:Crafting

การซ่อม[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

แม่แบบ:Crafting

โล่ยังสามารถซ่อมได้ด้วยทั่งโดยใช้ไม้แปรรูปในการซ่อม ซึ่งการซ่อมโล่ด้วยทั่งจะคงลายบนโล่ไว้ได้

การแลกของ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Journeyman-level Armorer villagers have 13 chance of selling a shield for 5 emeralds as their sixth trade.แม่แบบ:Only

Journeyman-level Armorer villagers have a 40% chance to sell a shield for 5 emeralds.แม่แบบ:Only

Despite using iron in its crafting recipe, it cannot be smelted into iron nuggets.[2]

การป้องกัน[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Shields are used for blocking incoming attacks. แม่แบบ:Control one causes the player to slow to a sneaking pace, and after 5 ติ๊กในเกม (0.25 วินาที), blockable attacks coming from in front of the player are negated, dealing no damage. When the shield blocks an attack of 4 (แม่แบบ:Healthbar) or stronger, it takes damage equal to the strength of the attack rounded down plus 1.

All non-damage effects of ranged attacks, (such as being set on fire or poisoned by a poisonous arrow) are prevented.[3] Knockback from melee attacks and projectiles is nullified, while knockback from explosions is reduced to one block distance.

The shield blocks any directional attacks coming from up to, but not including, 90° away from the horizontal direction the player is facing, that is covers almost a full hemisphere in front of the player. The player's vertical rotation normally makes no difference to the direction of blocked attacks, however, a player facing straight up or straight down might be unable to block attacks from any direction. Similarly, an attack coming from directly above or directly below cannot be blocked as it has no horizontal direction.

Blockable attacks include:

They cannot block:

When hit by an arrow or trident, the projectile ricochets off the shield and may hit other entities.

In Bedrock และ PlayStation 4 editions, shields are activated by sneaking. Shields stay activated when riding mobs since sneaking would normally make the player dismount.

การทำลายบนโล่[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

In Java Edition, shields can be decorated by applying a banner pattern.

แม่แบบ:Crafting

ไฟล์:Cyan shield.png
โล่ที่ปรับแต่งแล้ว

โล่ไม่เหมือนกับธง คือโล่ไม่สามารถล้างสีออกด้วยหม้อปรุงยา โล่จะมีความละเอียดครึ่งหนึ่งของธง ซึ่งการทำรูปแบบจะแตกต่างกันเล็กน้อย ในไฟล์ของเกมนี้ รูปแบบของเทกซ์เจอร์สามารถเจอได้ในไดเรกทอรีที่แยกต่างหากที่เรียกว่า entity/shield

รูปแบบของโล่สามารถเลกได้ด้วยคำสั่งเดียวกับธง ยกเว้น ธง ได้ถูกแทนที่ด้วย โล่

การร่ายมนตร์[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

โล่สามารถใส่มนตร์ได้ตามด้านล่างนี้ แต่ต้องใส่ผ่านทั่งเท่านั้น

Name Max Level
Unbreaking III
Mending I
Curse of Vanishingแม่แบบ:Only I

เสียง[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Sound Subtitle Namespaced ID Subtitle ID Source Pitch Volume Attenuation distance
Shield blocks item.shield.block subtitles.item.shield.block ? ? ? 16
Item breaks item.shield.break subtitles.entity.item.break ? 0.9 1.0 16

Advancement-plain-raw.pngNot Today, Thank Youปัดลูกศรให้กระเด็นด้วยโล่
(Deflect an arrow with a shield)
Suit Upปัดวัตถุใด ๆ ที่พุ่งมาหาโดยใช้โล่minecraft:story/deflect_arrow

แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History

แม่แบบ:History แม่แบบ:History แม่แบบ:History

แม่แบบ:Issue list

แม่แบบ:Reflist

แม่แบบ:Items