หินบะซอลต์

หินบะซอลต์
Basalt Axis Y JE1 BE1.pngBasalt Axis X JE1 BE1.pngBasalt Axis Z JE1 BE1.png
Polished Basalt Axis Y JE1 BE1.pngPolished Basalt Axis X JE1 BE1.pngPolished Basalt Axis Z JE1 BE1.png

?

ความสว่าง

?

?

ไม่มี

?

N/A

ความไวไฟ

?

ติดไฟจากลาวา

?

ดรอป

ตัวมันเอง

หินบะซอลต์

Grass Block JE6 BE5.png
หน้านี้มีการอธิบายถึงเนื้อหาที่จะเพิ่มเข้ามาในการอัพเดตที่จะเกิดขึ้นในอนาคต.
โดยฟีเจอร์เหล่านี้ปรากฎใน รุ่นการพัฒนา, ซึ่งการอัพเดทที่มีเนื้อหาการอัพเดทเหล่านี้ยังไม่ได้ถูกปล่อยออกมาอย่างเป็นทางการ

หินบะซอลต์ นั้นเป็นหินอัคนีชนิดหนึ่งที่สามารถพบได้ในเนเธอร์

หินบะซอลต์ขัด นั้นเป็นรูปของหินบะซอลต์ที่ผ่านการขุดเงามาแล้ว

หินบะซอลต์นั้นจะเกิดตามธรรมชาติในรูปของสันดอนหินบะซอลต์, ที่สามารถพบได้ในไบโอมหุบเขาทรายวิญญาณ และในไบโอมสันดอนหินบะซอลต์ ในรูปของ basalt column

การขุด[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

สามารถขุดบล็อกหินบะซอลต์ได้โดยการใช้อีเต้อที่ทำมาจากวัสดุใดๆ และจะดรอปตัวมันเอง แต่หากขุดด้วยเครื่องมืออื่นๆ หรือใช้มือเปล่าในการชุด มันจะไม่ดรอปอะไรทั้งสิ้น แม่แบบ:แถวการขุด

ชื่อ ส่วนผสม สูตร Crafting
Polished Basalt Basalt

การ Stonecutting[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ชื่อ ส่วนผสม สูตร Cutting
Polished Basalt Basalt

การสังเคราห์ขึ้นโดยผู้เล่น[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

เครื่องกำเนิดหินบะซอลต์อย่างง่าย

Basalt can also be made by lava flowing into a space that is on top of soul soil and next to blue ice. The lava is replaced with basalt.

Basalt is currently used only for decoration. Like blocks such as logs and quartz pillars, basalt can face either horizontally or vertically depending on how they are placed; they face in the direction of the surface they are placed on.

Basalt cannot be destroyed by Ghast fireballs due to its blast resistance. Combined with its easy generation, basalt is an excellent material for building bridges and shelters in the nether. It’s even possible to automate the building with a flying machine.

เสียง[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Java Edition:

ชื่อของเสียงคำบรรยายแหล่งที่มาของเสียงคำอธิบายNamespaced IDTranslation keyระดับเสียงPitchระยะห่างที่ได้ยิน
Block brokenBlocks? block.basalt.breaksubtitles.block.generic.break? ? ?
None[sound 1]Blocks? block.basalt.fallNone[sound 1]? ? ?
?Blocks? block.basalt.hitsubtitles.block.generic.hit? ? ?
Block brokenBlocks? block.basalt.placesubtitles.block.generic.place? ? ?
FootstepsBlocks? block.basalt.stepsubtitles.block.generic.footsteps? ? ?

ID[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Java Edition:

Icon Dec Hex Name Block
0 0 (unused)
1 1 (unused)

Bedrock Edition:

Icon Dec Hex Name Block
2 2 (unused)
3 3 (unused)

สถาณะบล็อก[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

แม่แบบ:See also หินบะซอลต์/BS

แม่แบบ:ประวัติ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

January 12, 2014On Reddit, Jeb says that he was considering adding basalt, but did not want to add yet another black block.
รุ่น Java ที่กำลังจะมา
1.1620w06aBasalt Axis Y JE1 BE1.pngBasalt Axis X JE1 BE1.pngBasalt Axis Z JE1 BE1.png Added basalt.
20w12aPolished Basalt Axis Y JE1 BE1.pngPolished Basalt Axis X JE1 BE1.pngPolished Basalt Axis Z JE1 BE1.png Added polished basalt.
Polished basalt can currently be obtained only by smelting the normal basalt block.
20w13aBasalt can now be formed when lava flows over soul soil next to blue ice, making it renewable.
Basalt can no longer be smelted into polished basalt.
Polished basalt can now be obtained by crafting 4 blocks of basalt in a 2×2 grid or stonecutting it, similar to other polished stones.
20w15aAdded the Basalt Deltas, a biome in which basalt is abundant.
20w16aBasalt and polished basalt now generate as part of bastion remnants.
Basalt can now generate as part of ruined portals.
1.16.0beta 1.16.0.51Basalt Axis Y JE1 BE1.pngBasalt Axis X JE1 BE1.pngBasalt Axis Z JE1 BE1.png Polished Basalt Axis Y JE1 BE1.pngPolished Basalt Axis X JE1 BE1.pngPolished Basalt Axis Z JE1 BE1.png Added basalt and polished basalt.
beta 1.16.0.57Basalt can now be formed when lava flows over soul soil next to blue ice, making it renewable.
Added the Basalt Deltas, a biome in which basalt is abundant.
Basalt and polished basalt now generate as part of bastion remnants.
beta 1.16.0.59Crafting polished Basalt now gives the correct amount of blocks in return.[1]
Polished basalt can now be crafted using a stonecutter.

ปัญหาเกี่ยวกับ “หินบะซอลต์” จะถูกซ่อมแซมให้ดีขึ้นได้ที่ ติดตามปัญหา โดยที่จะต้องรายงานปัญหาที่นี่

อ้างอิงผิดพลาด: มีป้ายระบุ <ref> สำหรับกลุ่มชื่อ "sound" แต่ไม่พบป้ายระบุ <references group="sound"/> ที่สอดคล้องกัน หรือไม่มีการปิด </ref>