ถังปลา

Bucket of Fish
Bucket of Cod.pngBucket of Salmon.pngBucket of Pufferfish.pngBucket of Tropical Fish.png
ชนิด

?

ความหายาก

ปกติ

ใช่

ไม่

bucket_of_fish

ถังปลา นั้นเป็นรูปแบบหนึ่งของถังน้ำ ที่มีปลาอยู่ในถัง

ถังปลาสามารถรับได้โดยการ กดใช้ ด้วยถังน้ำไปยังปลาใดๆ โดยถังเปล่าถูกใช้[เฉพาะรุ่น Bedrock] หรือถังน้ำถูกใช้[เฉพาะรุ่น Java] ตักปลาขึ้นมา มันจะเป็นการตักบล็อกน้ำรอบๆ ตัวปลาขึ้นมาอีกด้วย โดยชนิดของปลาที่อยู่ในถังนั้น จะขึ้นอยู่กับชนิดของปลาที่ตักขึ้นมา

การแลกเปลี่ยน[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

พ่อค้าเร่ร่อนมีโอกาส 16 ที่จะขายถังปลาปักเป้า หรือถังปลาเขตร้อน ในราคา 5 มรกต

ชาวบ้านชาวประมงระดับน้องใหม่ มีโอกาส 50% ที่จะขายถังปลาค็อดในราคา 3 มรกต

การกด ใช้ ด้วยถังปลาจะเป็นการวางบล็อกน้ำ และเป็นการเสกปลาเข้ามาโนโลก และถังปลาจะกลายไปเป็นถังเปล่า ในช่องเก็บของของผู้เล่น โดยถังปลาเขตร้อน จะทำการบันทึกลวดลาย และสีของปลาไว้ตั้งแต่การตักปลาขึ้นมา การวางถังปลาในเนเธอร์จะทำให้เกิดอนุภาคเดียวกัน เหมือนกับถังน้ำปกติ ซึ่งจะทำให้ปลาเกิดมาอย่างเดียว เนื่องจากน้ำได้ระเหยไปเป็นไอ ซึ่งจะทำให้ปลาขาดอากาศหายใจ และตายลงได้

ปลาที่ถูกปล่อยจากถังปลาจะไม่ despawn, ซึ่งจะไม่เหมือนกับปลาที่เกิดในธรรมชาติ (มหาสมุทร)

ถ้าถังปลาอยู่ในเหครื่องยิง หากทำการเปิดเครื่องยิง เครื่องยิงก็จะยิงบล็อกน้ำออก และปลาออกมา ตามทิศทางที่บล็อกได้หันหน้าไป

ถ้าถังปลาถูกตั้งชื่อโดยการใช้ทั่ง ซึ่งปลาที่อยู่ในถัง หากปล่อยออกมาก็จะมีชื่อเหมือนกับที่ตั้งชื่อไอเทม

ถังปลาเขตร้อน[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ปลาเขตร้อนยังจะมีชื่อช้อมูลของปลาบันทึกไว้ด้วย ซึ่งจะปรากฎเป็นข้อความขนาดเล็กภายใต้ชื่อไอเทม ซึ่งจะคล้ายกับชื่อที่แสดงการร่ายมนตร์ของไอเทมที่ผ่านการร่ายมนตร์ ซึ่งสีของปลาเขตร้อนมันจะอ้างอิงมาจากชื่อสีของบล็อกสี โดยมีข้อยกเว้นดังนี้:

  • สีขาว
  • สีส้ม
  • สีบานเย็น
  • สีท้องฟ้า
  • สีเหลือง
  • สีเขียวมะนาว
  • สีแดงกุหลาบ
  • สีเทา
  • สีเงิน
  • สีเขียวอมน้ำเงิน
  • สีลูกพลัม
  • สีน้ำเงิน
  • สีน้ำตาล
  • สีเขียว
  • สีแดง

โดยสีนั้นจะเก็บอยู่สองตัว คือสีของตัวปลาเป็นลำดับแรก และตามด้วยสีของลวดลายปลา แล้วตามด้วยชื่อรูปร่าง และชื่อของลวดลายปลา:

ฟล็อปเปอร์ กริตเตอร์ เบ็ตตี้
สไตร์ปปี้ บล็อกฟิช เคลย์ฟิช
Tropical Fish Patterns.png
ค็อบ สนูปเปอร์ บลายด์ลี่ย์
ปลาวัว แดชเชอร์ สปอตตี้

Some tropical fish don't follow the normal naming system, and instead reference real-life fish species. Apart from these names, these types of fish aren't different from regular tropical fish in terms of design or behavior.

These varieties are:

Name Type
Anemone Orange-Gray Stripey
Black Tang Gray Flopper
Blue Dory [เฉพาะรุ่น Bedrock] Gray-Sky SunStreak
Blue Tang [เฉพาะรุ่น Java] Gray-Blue Flopper
Butterfly Fish [เฉพาะรุ่น Bedrock]/Butterflyfish [เฉพาะรุ่น Java] White-Gray Brinely
Cichlid Blue-Gray SunStreak
Clownfish Orange-White Kob
Cotton Candy Betta Rose-Sky Spotty
Dottyback Plum-Yellow Blockfish
Emperor Red Snapper White-Red Clayfish
Goatfish White-Yellow Spotty
Moorish Idol White-Gray Glitter
Ornate Butterfly [เฉพาะรุ่น Bedrock]/Ornate Butterflyfish [เฉพาะรุ่น Java] White-Orange Clayfish
Parrotfish Teal-Rose Dasher
Queen Angel Fish [เฉพาะรุ่น Bedrock]/Queen Angelfish [เฉพาะรุ่น Java] Lime-Sky Brinely
Red Cichlid Red-White Betty
Red Lipped Blenny Gray-Red Snooper
Red Snapper Red-White Blockfish
Threadfin White-Yellow Flopper
Tomato Clown [เฉพาะรุ่น Bedrock] Red-White SunStreak
Tomato Clownfish [เฉพาะรุ่น Java] Red-White Kob
Triggerfish Gray-White SunStreak
Yellowtail Parrot [เฉพาะรุ่น Bedrock]/Yellowtail Parrotfish [เฉพาะรุ่น Java] Teal-Yellow Dasher
Yellow Tang Yellow Stripey

A bucket of tropical fish purchased from a wandering trader or pulled from the Creative inventory spawns random tropical fish when used, due to it having no associated NBT.

เสียง[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ชื่อของเสียงคำบรรยายแหล่งที่มาของเสียงคำอธิบายNamespaced IDTranslation keyระดับเสียงPitchระยะห่างที่ได้ยิน
ไม่มี? ถูกเล่นเมื่อผู้เล่นทำการตักปลาitem.bucket.fill_fishไม่มี? ? 16
ไม่มี? เมื่อผู้เล่นปล่อยปลาitem.bucket.empty_fishไม่มี? ? 16
สวมใส่ชุดเกราะผู้เล่นจะพบหากอยู่ในโหมดเอาชีวิตรอด
ซึ่งเป็นบั๊ก MC-97507
item.armor.equip_genericsubtitles.item.armor.equip1.01.016

ID[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Java Edition:

Item Namespaced ID
Bucket of Cod cod_bucket
Bucket of Salmon salmon_bucket
Bucket of Pufferfish pufferfish_bucket
Bucket of Tropical Fish tropical_fish_bucket

Bedrock Edition:

Item Namespaced ID Numeric ID
Bucket of Fish bucket 325

ข้อมูลไอเทม[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

รุ่น Java[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

  • Nbtsheet.png tag: The item's tag tag.
    • Nbtsheet.png BucketVariantTag: The variant data of the tropical fish in the bucket. Only applies to Bucket of Tropical Fish.
    • Nbtsheet.png EntityTag: Stores entity data that is applied to the fish when it's poured out. If this data includes a tropical fish variant, it overrides the one provided in BucketVariantTag.
      • See Fish entity format.

Normal buckets of fish use only the BucketVariantTag tag to store the variant of any tropical fish that is picked up, and the item's display name to store the fish's custom name.

รุ่น Bedrock[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

Buckets use data value to determine contents. Once used, each data value is set to 0 (Empty Bucket). If no data value is provided, data value is 0.

ถัง ค่าข้อมูล
ถัง 0
นม 1
ถังปลาค็อด 2
ถังปลาแซลมอน 3
ถังปลาเขตร้อน 4
ถังปลาปักเป้า 5
ถังน้ำ 8
ถังลาวา 10

ความสำเร็จ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

ไอคอน Achievement คำอธิบายในเกม ความต้องการที่แท้จริง (ถ้าแตกต่าง) มีอยู่ Xbox points earned Trophy type (PS)
Xbox PS Pocket Nintendo
I'm a Marine BiologistCollect a fish in a bucketUse a water bucket (or an empty bucket[เฉพาะรุ่น Bedrock]) on any fish mob to collect it.NoAltYesNo20G
Marine BiologistPS4Bronze

Advancement-plain-raw.pngTactical Fishingตกปลา.. โดยไม่ใช้เบ็ดตกปลา!
(Catch a fish... without a fishing rod!)
Fishy Businessใช้ถังน้ำกับม็อบปลาเพื่อทำถังใส่ปลาminecraft:husbandry/tactical_fishing

แม่แบบ:ประวัติ[แก้ไข | แก้ไขต้นฉบับ]

รุ่น Java
1.1318w08bBucket of Cod Revision 1.pngBucket of Salmon Revision 1.pngBucket of Pufferfish Revision 1.png Added cod, salmon and "Puffer Fish" buckets.
The texture of what appears to be a clownfish bucket can be seen in the game files.
18w10aBucket of Tropical Fish Revision 1.png Added tropical fish buckets.
18w14aCatching a fish in a water bucket now awards the Tactical Fishing advancement.
18w19a"Puffer Fish Bucket" has now been corrected to "Pufferfish Bucket".
Tropical fish bucket id has now been changed to tropical_fish_bucket.
18w22aBucket of Tropical Fish Revision 2.png The tropical fish bucket texture has now been updated, due to an inconsistent dark pixel on the bottom right of the bucket's texture that wasn't part of the other fish buckets.[1]
pre5The name of fish buckets has now been changed from "[type of fish] bucket" to "bucket of [type of fish]", like they are ในรุ่น Be.
1.13.118w33aAdded tooltips for buckets of tropical fish.
1.1418w43bBucket of Cod.pngBucket of Salmon.pngBucket of Pufferfish.pngBucket of Tropical Fish.png The textures of buckets of cod, salmon, pufferfish and tropical fish have now been changed.
1.4.0beta 1.2.14.2Bucket of Cod Revision 1.pngBucket of Salmon Revision 1.pngBucket of Tropical Fish Revision 1.png Added fish buckets of cod, salmon and tropical fish.
Bucket of Pufferfish BE.png Added bucket of pufferfish, which has a different texture compared to Java Edition.
beta 1.2.20.2Fish buckets are now available in the Creative inventory.
1.10.0beta 1.10.0.3A bucket of pufferfish and tropical fish are now sold by the new wandering traders.
Bucket of Cod.pngBucket of Salmon.pngBucket of Pufferfish.pngBucket of Tropical Fish.png The textures of buckets of cod, salmon, pufferfish and tropical fish have now been changed.
1.11.0beta 1.11.0.4A bucket of cod can now be bought from fisherman villagers.
TU691.76Patch 38Bucket of Cod Revision 1.pngBucket of Salmon Revision 1.pngBucket of Pufferfish Revision 1.pngBucket of Tropical Fish Revision 2.png Added buckets of cod, salmon, pufferfish and tropical fish.
รุ่น PlayStation 4
1.90Bucket of Cod.pngBucket of Salmon.pngBucket of Pufferfish.pngBucket of Tropical Fish.png The textures of buckets of cod, salmon, pufferfish and tropical fish have now been changed.
รุ่นสำหรับการศึกษา
1.4.0Bucket of Cod Revision 1.pngBucket of Salmon Revision 1.pngBucket of Pufferfish Revision 1.pngBucket of Tropical Fish Revision 2.png Added buckets of cod, salmon, pufferfish and tropical fish. The texture of the bucket of pufferfish and the texture of the bucket of tropical fish are the same as the ones ในรุ่น Be.

ปัญหาเกี่ยวกับ “Bucket of Fish”, “Bucket of Cod”, “Bucket of Salmon”, “Bucket of Pufferfish”, หรือ ”Bucket of Tropical Fish“ จะถูกซ่อมแซมให้ดีขึ้นได้ที่ ติดตามปัญหา โดยที่จะต้องรายงานปัญหาที่นี่

  • When a water bucket is transformed into a bucket of fish, it actually pushes the bucket texture down one pixel. According to Dinnerbone, JAPPA says this is due to the "weight of the fish".[2]
  • Buckets of tropical fish always appear to contain an orange-white kob, regardless of whatever fish is actually inside.[3]
  • Since empty buckets can be used to capture fish on the Bedrock Edition and Legacy Console Edition, it is possible to create an infinite amount of water source blocks simply by catching a fish mob with a bucket and continually placing and re-capturing the mob.